Popredný európsky predajca mincí a medailí

Prihlásiť sa

Môj účet:

0850 606 009
Váš nákupný košík je prázdny

Pamätná medaila M. R. Štefánik a jeho úmrtie

Zušľachtené rýdzim zlatom 999/1000

Pamätná medaila M. R. Štefánik a jeho úmrtie

  • Zušľachtené rýdzim zlatom 999/1000
  • Spracovanie v najvyššej kvalite razby
Jednotlivý produkt Menej než 10 kusov
39,95 €

Medaila je venovaná pamiatke legendy histórie slovenského národa - Milanovi Rastislavovi Štefánikovi, konkrétne jeho tragickému skonu.

  • Na averze numizmatu je portrét Štefánika a v pozadí symbolicky lietadlo a jeho pamätník na vrchu Bradlo.

  • Na reverze je znak gen. brigadírky MRŠ, palmové (mier a nádej) a dubové (odvaha) vetvy a hviezdna obloha so slnkom.

Medaila má hmotnosť 30 gramov a priemer 40 milimetrov. Je zušľachtená rýdzim zlatom 999/1000 a spracovaná v najvyššej kvalite razby, razená špeciálnym lešteným razidlom. Autorom návrhu aj tejto pamätnej medaily je rešpektovaný slovenský medailér Mgr. Art Miroslav Hric, ArtD.

39,95 €
Kov:
Meď
Plátovanie:
Rýdze zlato
Priemer:
40 mm
Hmotnosť:
30 g
Kvalita:
Leštené razidlo
Rok:
2020

V máji 1919 sa Milan Rastislav Štefánik zdržiaval v Taliansku, kde riešil konflikt medzi talianskou a francúzskou vojenskou misou. V tomto čase mal letieť do Československa, ktoré nenavštívil od smrti svojho otca v roku 1913. Jeho návrat malo urýchliť aj na naliehanie novej vlády, keďže sa v tej dobe nachádzali v Československu už všetci zakladatelia nového štátu.

Štefánik nastúpil 4. mája 1919 na letisku Campoformido neďaleko Udine do lietadla typu Caproni 450. Na ceste ho sprevádzali dvaja talianski letci, seržant a jeden mechanik-rádiotelegrafista. Ešte v ten deň mali pristáť na letisku v Bratislave vo Vajnoroch, kam však nikdy nedorazili. Ich stroj sa zrútil za päť minút dvanásť na okrajovú časť obce Most pri Bratislave neďaleko Ivanky pri Dunaji. Všetci členovia posádky bohužiaľ zahynuli. Úmrtie takéhoto významného človeka vyvolal v celej krajine obrovský šok. Bratislava sa s ním rozlúčila 10. mája na bohoslužbe. Po nej zobrali telo na stanicu, kde bol vypravený špeciálny vlak, ktorý ho zobral do Brezovej pod Bradlom. Nasledujúci deň bol prenesený do rodných Košarísk. Krátko nato ho pochovali na vrchu Bradlo, kde bola na jeho počesť postavená mohyla od významného architekta Dušana Jurkoviča.

Oficiálne vyšetrenie tragédie sa uskutočnilo až v rokoch 1926-1928, pričom za dôvod pádu lietadla sa udávalo zlé počasie. Uvedené tvrdenie však vyvrátilo niekoľko svedeckých výpovedí. Okrem toho sa pracovalo aj s tou hypotézou, že pád lietadla spôsobil vzdušný vír. Ďalší dôvod sa uvádzal zlý technický stav lietadla, čo sa nepotvrdilo aj napriek tomu, že Caproni patrili medzi nespoľahlivé stroje. Jedna z absurdných teórií dokonca hovorila o tom, že ho zostrelili Maďari. V nasledujúcich rokoch sa vynorilo množstvo hypotéz o okolnostiach a dôvodov jeho smrti. Podľa niektorých výpovedí sa na lietadlo strieľalo z neďalekých kasární. V roku 1996 sa dokonca objavil jeden z vtedajších rádiotelegrafistov s príbehom, ktorý bol uverejnený v časopise Nedeľný hlásateľ. V ňom tvrdil, že v osudný deň dostali najskôr prvé hlásenie o prílete Štefánika, no v druhom hlásení ho už označili za nepriateľské lietadlo a dostali rozkaz ho zostreliť. Spolu s ďalším svedkom bol nútený emigrovať do Francúzska.

Po návrate domov sa už nemohol stretnúť so svojimi priateľmi z jednotky, lebo všetci záhadne zomreli. Podobne sa objavilo niekoľko hypotéz o dôvodoch jeho zostrelenia a dodnes sa vedú dohady o tom kto stál za jeho smrťou.  Podľa jednej z nich ho mal dať zavraždiť E. Beneš, s ktorým mal Štefánik čoraz väčšie konflikty. Tie sa údajne zintenzívnili po odhalení tajnej Benešovej zmluvy podpísanej s Francúzskom v neprospech Talianska a spreneverených darov zahraničných Slovákov určených pre československé légie.  

 

 

 

 

 

 

Život M. R. Štefánika

Úmrtie

 

Vážený pán,

dovoľte, aby som Vám srdečne poďakoval za záujem o produkty Národnej Pokladnice. Na základe Vašej objednávky sme Vám dnes doručili tento krásny numizmat zušľachtený 24-karátovým zlatom - táto medaila je venovaná tragickému skonu Milana Rastislava Štefánika.

 

Medaila má hmotnosť 30 gramov a priemer 40 milimetrov. Numizmat je zušľachtený rýdzim zlatom (rýdzosť 999/1000) a spracovaný v najvyššej kvalite razby. To znamená razený špeciálnym lešteným razidlom.

Na averze numizmatu je portrét Štefánika a v pozadí symbolicky lietadlo a jeho pamätník na vrchu Bradlo. Na reverze je znak gen. brigadírky MRŠ, palmové (mier a nádej) a dubové (odvaha) vetvy a hviezdna obloha so slnkom. Autorom návrhu aj tejto pamätnej medaily je rešpektovaný slovenský medailér Mgr. Art Miroslav Hric, ArtD.

 

V máji 1919 sa Milan Rastislav Štefánik zdržiaval v Taliansku, kde riešil konflikt medzi talianskou a francúzskou vojenskou misou. V tomto čase mal letieť do Československa, ktoré nenavštívil od smrti svojho otca v roku 1913. Jeho návrat malo urýchliť aj na naliehanie novej vlády, keďže sa v tej dobe nachádzali v Československu už všetci zakladatelia nového štátu. Štefánik nastúpil 4. mája 1919 na letisku Campoformido neďaleko Udine do lietadla typu Caproni 450. Na ceste ho sprevádzali dvaja talianski letci, seržant a jeden mechanik-rádiotelegrafista. Ešte v ten deň mali pristáť na letisku v Bratislave vo Vajnoroch, kam však nikdy nedorazili. Ich stroj sa zrútil za päť minút dvanásť na okrajovú časť obce Most pri Bratislave neďaleko Ivanky pri Dunaji. Všetci členovia posádky bohužiaľ zahynuli. Úmrtie takéhoto významného človeka vyvolal v celej krajine obrovský šok. Bratislava sa s ním rozlúčila 10. mája na bohoslužbe. Po nej zobrali telo na stanicu, kde bol vypravený špeciálny vlak, ktorý ho zobral do Brezovej pod Bradlom. Nasledujúci deň bol prenesený do rodných Košarísk. Krátko nato ho pochovali na vrchu Bradlo, kde bola na jeho počesť postavená mohyla od významného architekta Dušana Jurkoviča.

Oficiálne vyšetrenie tragédie sa uskutočnilo až v rokoch 1926-1928, pričom za dôvod pádu lietadla sa udávalo zlé počasie. Uvedené tvrdenie však vyvrátilo niekoľko svedeckých výpovedí. Okrem toho sa pracovalo aj s tou hypotézou, že pád lietadla spôsobil vzdušný vír. Ďalší dôvod sa uvádzal zlý technický stav lietadla, čo sa nepotvrdilo aj napriek tomu, že Caproni patrili medzi nespoľahlivé stroje. Jedna z absurdných teórií dokonca hovorila o tom, že ho zostrelili Maďari. V nasledujúcich rokoch sa vynorilo množstvo hypotéz o okolnostiach a dôvodov jeho smrti. Podľa niektorých výpovedí sa na lietadlo strieľalo z neďalekých kasární. V roku 1996 sa dokonca objavil jeden z vtedajších rádiotelegrafistov s príbehom, ktorý bol uverejnený v časopise Nedeľný hlásateľ. V ňom tvrdil, že v osudný deň dostali najskôr prvé hlásenie o prílete Štefánika, no v druhom hlásení ho už označili za nepriateľské lietadlo a dostali rozkaz ho zostreliť. Spolu s ďalším svedkom bol nútený emigrovať do Francúzska. Po návrate domov sa už nemohol stretnúť so svojimi priateľmi z jednotky, lebo všetci záhadne zomreli. Podobne sa objavilo niekoľko hypotéz o dôvodoch jeho zostrelenia a dodnes sa vedú dohady o tom kto stál za jeho smrťou.  Podľa jednej z nich ho mal dať zavraždiť E. Beneš, s ktorým mal Štefánik čoraz väčšie konflikty. Tie sa údajne zintenzívnili po odhalení tajnej Benešovej zmluvy podpísanej s Francúzskom v neprospech Talianska a spreneverených darov zahraničných Slovákov určených pre československé légie.              

Vážený pán, ešte raz Vám ďakujeme za záujem o medailu „Úmrtie“ zo zbierky Život M. R. Štefánika. K medaile získavate aj Certifikát autentickosti zaručujúci pravosť numizmatu. V prípade akýchkoľvek otázok, ktoré sa týkajú tohto, alebo iných numizmatov z ponuky Národnej Pokladnice, kontaktuje naše zákaznícke oddelenie na telefónnom čísle 0850 606 009 (pondelok až štvrtok v čase od 9:00 do 17:00 hod., piatok 9:00 – 15:00). Pre viac informácií prosím navštívte naše webové stránky: www.narodnapokladnica.sk.                                                                                                                                                                                                                                      

 

S úctou,

Stanislav Máša

Riaditeľ                                                                                                                                                                  

 

  1. S. Počet kolekcií je prísne limitovaný len na 2000 zbierok pre všetkých zberateľov!

Medaila je venovaná pamiatke legendy histórie slovenského národa - Milanovi Rastislavovi Štefánikovi, konkrétne jeho tragickému skonu.

  • Na averze numizmatu je portrét Štefánika a v pozadí symbolicky lietadlo a jeho pamätník na vrchu Bradlo.

  • Na reverze je znak gen. brigadírky MRŠ, palmové (mier a nádej) a dubové (odvaha) vetvy a hviezdna obloha so slnkom.

Medaila má hmotnosť 30 gramov a priemer 40 milimetrov. Je zušľachtená rýdzim zlatom 999/1000 a spracovaná v najvyššej kvalite razby, razená špeciálnym lešteným razidlom. Autorom návrhu aj tejto pamätnej medaily je rešpektovaný slovenský medailér Mgr. Art Miroslav Hric, ArtD.

39,95 €
Špecifikácia
Kov:
Meď
Plátovanie:
Rýdze zlato
Priemer:
40 mm
Hmotnosť:
30 g
Kvalita:
Leštené razidlo
Rok:
2020

V máji 1919 sa Milan Rastislav Štefánik zdržiaval v Taliansku, kde riešil konflikt medzi talianskou a francúzskou vojenskou misou. V tomto čase mal letieť do Československa, ktoré nenavštívil od smrti svojho otca v roku 1913. Jeho návrat malo urýchliť aj na naliehanie novej vlády, keďže sa v tej dobe nachádzali v Československu už všetci zakladatelia nového štátu.

Štefánik nastúpil 4. mája 1919 na letisku Campoformido neďaleko Udine do lietadla typu Caproni 450. Na ceste ho sprevádzali dvaja talianski letci, seržant a jeden mechanik-rádiotelegrafista. Ešte v ten deň mali pristáť na letisku v Bratislave vo Vajnoroch, kam však nikdy nedorazili. Ich stroj sa zrútil za päť minút dvanásť na okrajovú časť obce Most pri Bratislave neďaleko Ivanky pri Dunaji. Všetci členovia posádky bohužiaľ zahynuli. Úmrtie takéhoto významného človeka vyvolal v celej krajine obrovský šok. Bratislava sa s ním rozlúčila 10. mája na bohoslužbe. Po nej zobrali telo na stanicu, kde bol vypravený špeciálny vlak, ktorý ho zobral do Brezovej pod Bradlom. Nasledujúci deň bol prenesený do rodných Košarísk. Krátko nato ho pochovali na vrchu Bradlo, kde bola na jeho počesť postavená mohyla od významného architekta Dušana Jurkoviča.

Oficiálne vyšetrenie tragédie sa uskutočnilo až v rokoch 1926-1928, pričom za dôvod pádu lietadla sa udávalo zlé počasie. Uvedené tvrdenie však vyvrátilo niekoľko svedeckých výpovedí. Okrem toho sa pracovalo aj s tou hypotézou, že pád lietadla spôsobil vzdušný vír. Ďalší dôvod sa uvádzal zlý technický stav lietadla, čo sa nepotvrdilo aj napriek tomu, že Caproni patrili medzi nespoľahlivé stroje. Jedna z absurdných teórií dokonca hovorila o tom, že ho zostrelili Maďari. V nasledujúcich rokoch sa vynorilo množstvo hypotéz o okolnostiach a dôvodov jeho smrti. Podľa niektorých výpovedí sa na lietadlo strieľalo z neďalekých kasární. V roku 1996 sa dokonca objavil jeden z vtedajších rádiotelegrafistov s príbehom, ktorý bol uverejnený v časopise Nedeľný hlásateľ. V ňom tvrdil, že v osudný deň dostali najskôr prvé hlásenie o prílete Štefánika, no v druhom hlásení ho už označili za nepriateľské lietadlo a dostali rozkaz ho zostreliť. Spolu s ďalším svedkom bol nútený emigrovať do Francúzska.

Po návrate domov sa už nemohol stretnúť so svojimi priateľmi z jednotky, lebo všetci záhadne zomreli. Podobne sa objavilo niekoľko hypotéz o dôvodoch jeho zostrelenia a dodnes sa vedú dohady o tom kto stál za jeho smrťou.  Podľa jednej z nich ho mal dať zavraždiť E. Beneš, s ktorým mal Štefánik čoraz väčšie konflikty. Tie sa údajne zintenzívnili po odhalení tajnej Benešovej zmluvy podpísanej s Francúzskom v neprospech Talianska a spreneverených darov zahraničných Slovákov určených pre československé légie.  

 

 

 

 

 

 

Život M. R. Štefánika

Úmrtie

 

Vážený pán,

dovoľte, aby som Vám srdečne poďakoval za záujem o produkty Národnej Pokladnice. Na základe Vašej objednávky sme Vám dnes doručili tento krásny numizmat zušľachtený 24-karátovým zlatom - táto medaila je venovaná tragickému skonu Milana Rastislava Štefánika.

 

Medaila má hmotnosť 30 gramov a priemer 40 milimetrov. Numizmat je zušľachtený rýdzim zlatom (rýdzosť 999/1000) a spracovaný v najvyššej kvalite razby. To znamená razený špeciálnym lešteným razidlom.

Na averze numizmatu je portrét Štefánika a v pozadí symbolicky lietadlo a jeho pamätník na vrchu Bradlo. Na reverze je znak gen. brigadírky MRŠ, palmové (mier a nádej) a dubové (odvaha) vetvy a hviezdna obloha so slnkom. Autorom návrhu aj tejto pamätnej medaily je rešpektovaný slovenský medailér Mgr. Art Miroslav Hric, ArtD.

 

V máji 1919 sa Milan Rastislav Štefánik zdržiaval v Taliansku, kde riešil konflikt medzi talianskou a francúzskou vojenskou misou. V tomto čase mal letieť do Československa, ktoré nenavštívil od smrti svojho otca v roku 1913. Jeho návrat malo urýchliť aj na naliehanie novej vlády, keďže sa v tej dobe nachádzali v Československu už všetci zakladatelia nového štátu. Štefánik nastúpil 4. mája 1919 na letisku Campoformido neďaleko Udine do lietadla typu Caproni 450. Na ceste ho sprevádzali dvaja talianski letci, seržant a jeden mechanik-rádiotelegrafista. Ešte v ten deň mali pristáť na letisku v Bratislave vo Vajnoroch, kam však nikdy nedorazili. Ich stroj sa zrútil za päť minút dvanásť na okrajovú časť obce Most pri Bratislave neďaleko Ivanky pri Dunaji. Všetci členovia posádky bohužiaľ zahynuli. Úmrtie takéhoto významného človeka vyvolal v celej krajine obrovský šok. Bratislava sa s ním rozlúčila 10. mája na bohoslužbe. Po nej zobrali telo na stanicu, kde bol vypravený špeciálny vlak, ktorý ho zobral do Brezovej pod Bradlom. Nasledujúci deň bol prenesený do rodných Košarísk. Krátko nato ho pochovali na vrchu Bradlo, kde bola na jeho počesť postavená mohyla od významného architekta Dušana Jurkoviča.

Oficiálne vyšetrenie tragédie sa uskutočnilo až v rokoch 1926-1928, pričom za dôvod pádu lietadla sa udávalo zlé počasie. Uvedené tvrdenie však vyvrátilo niekoľko svedeckých výpovedí. Okrem toho sa pracovalo aj s tou hypotézou, že pád lietadla spôsobil vzdušný vír. Ďalší dôvod sa uvádzal zlý technický stav lietadla, čo sa nepotvrdilo aj napriek tomu, že Caproni patrili medzi nespoľahlivé stroje. Jedna z absurdných teórií dokonca hovorila o tom, že ho zostrelili Maďari. V nasledujúcich rokoch sa vynorilo množstvo hypotéz o okolnostiach a dôvodov jeho smrti. Podľa niektorých výpovedí sa na lietadlo strieľalo z neďalekých kasární. V roku 1996 sa dokonca objavil jeden z vtedajších rádiotelegrafistov s príbehom, ktorý bol uverejnený v časopise Nedeľný hlásateľ. V ňom tvrdil, že v osudný deň dostali najskôr prvé hlásenie o prílete Štefánika, no v druhom hlásení ho už označili za nepriateľské lietadlo a dostali rozkaz ho zostreliť. Spolu s ďalším svedkom bol nútený emigrovať do Francúzska. Po návrate domov sa už nemohol stretnúť so svojimi priateľmi z jednotky, lebo všetci záhadne zomreli. Podobne sa objavilo niekoľko hypotéz o dôvodoch jeho zostrelenia a dodnes sa vedú dohady o tom kto stál za jeho smrťou.  Podľa jednej z nich ho mal dať zavraždiť E. Beneš, s ktorým mal Štefánik čoraz väčšie konflikty. Tie sa údajne zintenzívnili po odhalení tajnej Benešovej zmluvy podpísanej s Francúzskom v neprospech Talianska a spreneverených darov zahraničných Slovákov určených pre československé légie.              

Vážený pán, ešte raz Vám ďakujeme za záujem o medailu „Úmrtie“ zo zbierky Život M. R. Štefánika. K medaile získavate aj Certifikát autentickosti zaručujúci pravosť numizmatu. V prípade akýchkoľvek otázok, ktoré sa týkajú tohto, alebo iných numizmatov z ponuky Národnej Pokladnice, kontaktuje naše zákaznícke oddelenie na telefónnom čísle 0850 606 009 (pondelok až štvrtok v čase od 9:00 do 17:00 hod., piatok 9:00 – 15:00). Pre viac informácií prosím navštívte naše webové stránky: www.narodnapokladnica.sk.                                                                                                                                                                                                                                      

 

S úctou,

Stanislav Máša

Riaditeľ                                                                                                                                                                  

 

  1. S. Počet kolekcií je prísne limitovaný len na 2000 zbierok pre všetkých zberateľov!
Spoločnosti skupiny Samlerhuset BV

Upraviť nastavenie súborov cookie môžete kliknutím na tento odkaz.