Karlov most v 5 unciach rýdzeho striebra

v 5 unciach rýdzeho striebra!

Karlov most v 5 unciach rýdzeho striebra

Karlov most v 5 unciach rýdzeho striebra

Ohodnoťte produkt ako prvý!

0
  • 155,50 gramov rýdzeho striebra a ozdobná perleť
  • Istota veľmi nízkej limitácie, len 500 ks
  • Záruka najvyššej kvality razby (tzv. Proof)
  • Certifikát autentickosti
  • Originálná kazeta s kresbou Karlovho mostu
  • Typ: Jednotlivý produkt
  • Dostupnosť: Máme vypredané!
Prosím informujte ma, akonáhle bude produkt opäť skladom.

Je to najstarší stojaci most cez rieku Vltavu. Staval sa na dlhých 45 rokov, a Praha sa vďaka nemu stala významnou zastávkou na stredovekých obchodných cestách. Až do roku 1870 sa volal "Kamenný", alebo tiež "Pražský" most. Viete, ako sa volá dnes?

Áno, je to Karlov most! Tento rok je to 150 rokov, čo sa vžil jeho súčasný názov. Nesie meno po svojom zakladateľovi, cisárovi Karolovi IV., ktorý sa dokončenia stavby nedožil.

Mincovým kovom numizmatu je rýdze striebro (Ag 999/1000), jeho priemer je 65 milimetrov a hmotnosť 5 oz, teda 155,5 gramov. Nominálna hodnota je 25$. Jeho absolútna výnimočnosť vyzdvihuje aj nízka limitácia. Vyrazilo sa len 500 emisií pre celý svet.

AVERZ REVERZ
Strane dominuje portrét kráľovnej Alžbety II., doplnený informáciami o rýdzosti a hmotnosti použitého kovu, ďalej krajiny pôvodu a nominálna hodnota mince 25 $. Vyobrazenie Karlovho mostu, pod ktorým pokojne tečie najväčšia rieka Českej republiky, Vltava. Scenériu dotvárajú okolité historické budovy. Tento výjav patrí medzi tie najčarovnejšie na svete. Výnimočnosť reverzu umocňuje aj to, že je motív aplikovaný na prekrásnu perleť, vnorenú dovnútra mince. V spodnej časti okružia je uvedený rok razby 2020.

Originálna kazeta s kresbou Karlovho mosta

Objednávkou získate:

  • 155,50 gramov rýdzeho striebra a ozdobnú perleť
  • Istotu veľmi nízkej limitácie, len 500 ks
  • Záruku najvyššej kvality razby (tzv. Proof)
  • Certifikát autentickosti
  • Originálnu kazetu s kresbou Karlovho mosta

Minca je bezpečne uložená v štýlovej originálnej kazete s kresbou Karlovho mosta z doby minulej. S otvorenou kazetou možno mincu štýlovo prezentovať, alebo vystavovať.

Kov:
Rýdze striebro 999/1000
Priemer:
65 mm
Hmotnosť:
155,50 g
Kvalita:
Najvyššia kvalita razby, Proof
Nominálna hodnota:
25 $
Krajina pôvodu:
Šalamúnove ostrovy
Rok emisie:
2020
Limitácia:
500 ks

Karlov most na pamätnej minci v 5 unciach rýdzeho striebra

Karlov most (čes. Karlův most) je najstarší stojaci most postavený cez rieku Vltavu v Prahe a druhý najstarší zachovaný most v Česku. Je 516 m dlhý a takmer 10 metrov široký, presnejšie 9,40 až 9,50 m. Výška vozovky je 13 m nad normálnou hladinou. Tvorí ho 16 oblúkov. Vo svojej dĺžke je trikrát zalomený a proti prúdu je jemne vypuklý.

Mostné piliere, široké 8,5 – 10,5 m, neboli zakotvené, pretože pevná skala ležala príliš hlboko. Stáli na dubových roštoch, zaťažených veľkými mlynskými kameňmi. Na strane proti prúdu boli čoskoro na ochranu pilierov vyrobené drevené ľadolamy. Most je ohraničený tromi vežami. Na Malej Strane je to väčšia a menšia Malostranská mostná veža, na strane Starého Mesta je to Staromestská mostná veža. Staromestská mostná veža je často opisovaná ako jedna z najúžasnejších svetských gotických stavieb na svete. Most je ozdobený 30timi sochami a súsošiami v dvoch radoch (po každej strane mosta).

Na začiatku sa staval na tomto mieste drevený most, ktorý strhla povodeň. Potom dal v rokoch 1160 – 1172 kráľ Vladislav II. vybudovať prvý pražský kamenný most, ktorý dostal meno po kráľovej manželke Judite. Na svoju dobu bol Juditin most jedinečný. V tom čase existovali len mosty v Regensburgu a Drážďanoch. Toto vtedy veľkolepé technické dielo zničila povodeň 3. februára 1342.

Dňa 9. júla 1357 o 5:31 ráno položil Karol IV. základný kameň nového kamenného mostu, ktorý stál asi o 5 metrov vyššie proti prúdu od miesta zbúraného Juditinho mosta. Za staviteľa bol dlhú dobu považovaný Petr Parléř zo Švábskeho Gmündu. V roku 2007 však bola publikovaná hypotéza, že projektantom a prvým staviteľom mostu bol kamenár a pražský mešťan Oto, zvaný tiež Otlin. Most bol dokončený v roku 1402.

Podľa legendy boli pri stavbe do malty pridávané vajcia. V roku 2008 sa pri rozbore pôvodnej malty malo preukázať, že táto legenda je pravdivá. Avšak začiatkom roku 2010 naopak vedci z Vysokej školy chemicko-technologickej oznámili, že vajcia na stavbu použité neboli. Neskôr sa tiež ukázalo, že sa malta zalievala mliekom a vínom. Dokonca sa do nej (síce nechcene, ale predsa) pridalo pár cvrčkov.

Je to najstarší stojaci most cez rieku Vltavu. Staval sa na dlhých 45 rokov, a Praha sa vďaka nemu stala významnou zastávkou na stredovekých obchodných cestách. Až do roku 1870 sa volal "Kamenný", alebo tiež "Pražský" most. Viete, ako sa volá dnes?

Áno, je to Karlov most! Tento rok je to 150 rokov, čo sa vžil jeho súčasný názov. Nesie meno po svojom zakladateľovi, cisárovi Karolovi IV., ktorý sa dokončenia stavby nedožil.

Mincovým kovom numizmatu je rýdze striebro (Ag 999/1000), jeho priemer je 65 milimetrov a hmotnosť 5 oz, teda 155,5 gramov. Nominálna hodnota je 25$. Jeho absolútna výnimočnosť vyzdvihuje aj nízka limitácia. Vyrazilo sa len 500 emisií pre celý svet.

AVERZ REVERZ
Strane dominuje portrét kráľovnej Alžbety II., doplnený informáciami o rýdzosti a hmotnosti použitého kovu, ďalej krajiny pôvodu a nominálna hodnota mince 25 $. Vyobrazenie Karlovho mostu, pod ktorým pokojne tečie najväčšia rieka Českej republiky, Vltava. Scenériu dotvárajú okolité historické budovy. Tento výjav patrí medzi tie najčarovnejšie na svete. Výnimočnosť reverzu umocňuje aj to, že je motív aplikovaný na prekrásnu perleť, vnorenú dovnútra mince. V spodnej časti okružia je uvedený rok razby 2020.

Originálna kazeta s kresbou Karlovho mosta

Objednávkou získate:

  • 155,50 gramov rýdzeho striebra a ozdobnú perleť
  • Istotu veľmi nízkej limitácie, len 500 ks
  • Záruku najvyššej kvality razby (tzv. Proof)
  • Certifikát autentickosti
  • Originálnu kazetu s kresbou Karlovho mosta

Minca je bezpečne uložená v štýlovej originálnej kazete s kresbou Karlovho mosta z doby minulej. S otvorenou kazetou možno mincu štýlovo prezentovať, alebo vystavovať.

Prosím informujte ma, akonáhle bude produkt opäť skladom.
Špecifikácia
Kov:
Rýdze striebro 999/1000
Priemer:
65 mm
Hmotnosť:
155,50 g
Kvalita:
Najvyššia kvalita razby, Proof
Nominálna hodnota:
25 $
Krajina pôvodu:
Šalamúnove ostrovy
Rok emisie:
2020
Limitácia:
500 ks

Karlov most na pamätnej minci v 5 unciach rýdzeho striebra

Karlov most (čes. Karlův most) je najstarší stojaci most postavený cez rieku Vltavu v Prahe a druhý najstarší zachovaný most v Česku. Je 516 m dlhý a takmer 10 metrov široký, presnejšie 9,40 až 9,50 m. Výška vozovky je 13 m nad normálnou hladinou. Tvorí ho 16 oblúkov. Vo svojej dĺžke je trikrát zalomený a proti prúdu je jemne vypuklý.

Mostné piliere, široké 8,5 – 10,5 m, neboli zakotvené, pretože pevná skala ležala príliš hlboko. Stáli na dubových roštoch, zaťažených veľkými mlynskými kameňmi. Na strane proti prúdu boli čoskoro na ochranu pilierov vyrobené drevené ľadolamy. Most je ohraničený tromi vežami. Na Malej Strane je to väčšia a menšia Malostranská mostná veža, na strane Starého Mesta je to Staromestská mostná veža. Staromestská mostná veža je často opisovaná ako jedna z najúžasnejších svetských gotických stavieb na svete. Most je ozdobený 30timi sochami a súsošiami v dvoch radoch (po každej strane mosta).

Na začiatku sa staval na tomto mieste drevený most, ktorý strhla povodeň. Potom dal v rokoch 1160 – 1172 kráľ Vladislav II. vybudovať prvý pražský kamenný most, ktorý dostal meno po kráľovej manželke Judite. Na svoju dobu bol Juditin most jedinečný. V tom čase existovali len mosty v Regensburgu a Drážďanoch. Toto vtedy veľkolepé technické dielo zničila povodeň 3. februára 1342.

Dňa 9. júla 1357 o 5:31 ráno položil Karol IV. základný kameň nového kamenného mostu, ktorý stál asi o 5 metrov vyššie proti prúdu od miesta zbúraného Juditinho mosta. Za staviteľa bol dlhú dobu považovaný Petr Parléř zo Švábskeho Gmündu. V roku 2007 však bola publikovaná hypotéza, že projektantom a prvým staviteľom mostu bol kamenár a pražský mešťan Oto, zvaný tiež Otlin. Most bol dokončený v roku 1402.

Podľa legendy boli pri stavbe do malty pridávané vajcia. V roku 2008 sa pri rozbore pôvodnej malty malo preukázať, že táto legenda je pravdivá. Avšak začiatkom roku 2010 naopak vedci z Vysokej školy chemicko-technologickej oznámili, že vajcia na stavbu použité neboli. Neskôr sa tiež ukázalo, že sa malta zalievala mliekom a vínom. Dokonca sa do nej (síce nechcene, ale predsa) pridalo pár cvrčkov.