Vitruvianský muž na kresbe Leonarda da Vinciho

v 5 unciach rýdzeho striebra

Vitruvianský muž na kresbe Leonarda da Vinciho

Vitruvianský muž na kresbe Leonarda da Vinciho

Ohodnoťte produkt ako prvý!

0
  • 5 uncí rýdzeho striebra (Ag 999/1000)
  • Výročná minca netradičného tvaru
  • Parciálne glazúrovanie reverzu (technológia Enamel Colour Application)
  • Nízka limitácia – len 500 kusov pre celý svet
  • Da Vinciho citát vyrazený na hrane mince
  • Originálna kazeta a Certifikát autentickosti.
  • Typ: Jednotlivý produkt
  • Dostupnosť: Máme vypredané!
Prosím informujte ma, akonáhle bude produkt opäť skladom.

Nasledujúci mesiac si pripomenieme 500. výročie od skonu Leonarda da Vinciho. Národná Pokladnica má tú česť vzdať hold tejto všestrannej osobnosti mincou z 5 trojských uncí rýdzeho striebra. Do mince je vyrazená najslávnejšia Leonardova kresba, Vitruviánsky muž.

  • Kresbou na reverze mince majster vyjadruje presvedčenie, že harmonická krása človeka a sveta je založená na ľudských proporciách. Rovnako ako samotné dielo, tak aj reverz, je doplnený talianskym textom. Leonardo ho písal zrkadlovo a parafrázoval popis telesných proporcií od rímskeho architekta Vitruvia. Postava Vitruviánskeho muža je parciálne glazúrovaná novou technológiou Enamel Colour Application.

  • Averz zdobí tradičný portrét jej Veličenstva kráľovnej Alžbety II. Ďalej nominálna hodnota, rok a miesto vydania, hmotnosť v trójskych unciach a rýdzosť striebra. Je vyrazený v najvyššej mincovej kvalite (Proof).
  • Hrana mince je ozdobená citátom majstra v anglickom jazyku: „Art is never finished, only abandoned“. Slovenský preklad citátu znie: Umenie nie je nikdy dokončené, iba opustené“.

Niet  divu, že pre uctenie pamiatky tohoto, v mnoho smeroch nadaného umelca a vynálezcu, bola vybraná práve táto kresba. Je symbolom humanizmu, rozumu a človeka nového veku. Minci naviac prepožičiava neobvyklý tvar. Spoločne s limitáciou iba 500 kusov ju činí skutočne unikátnou.

Rezerváciou získate:

  • 5 uncí rýdzeho striebra (Ag 999/1000)
  • Tematickú mincu netradičného tvaru a spracovania
  • Istotu nízkej limitácie - len 500 ks
  • Záruku najvyššej kvality razby reverzu (Proof)
  • Originálnu kazetu „Vitruvian man“ a Certifikát autentickosti.

Minca je uložená v originálnej kazete s tematickým prebalom v štýle kresby. Nedeliteľnou súčasťou je Certifikát autentickosti, potvrdzujúci uvedené parametre.

Prosím informujte ma, akonáhle bude produkt opäť skladom.
Špecifikácia
Kov:
Rýdze striebro 999/1000
Priemer:
60 mm
Hmotnosť:
155,5 g
Kvalita reverzu:
Proof (najvyššia kvalita razby, leštené razidlo)
Nominálna hodnota:
10$
Krajina pôvodu:
Šalamúnove ostrovy
Rok emisie:
2019
Limitácia:
500 ks

Vitruviánsky muž

je kresba perom na list papieru v rozmeroch 34,6 × 25,5 cm. Uprostred je nahá postava muža v dvoch polohách, vpísaná do kružnice a do obdĺžnika. Priamo pod ňou je vodorovné meradlo s rozdelením strany štvorca na štyri lakte, dva krajné diely sú rozložené na šesť dlaní a ďalej na štyri prsty, aby si divák mohol proporcie sám overiť. Nad kresbou i pod ňou je zrkadlovým písmom napísaný taliansky komentár, ktorý parafrázuje Vitruviusov popis telesných proporcií. Podľa vrchného textu „dlaň sú štyri prsty, stopa sú štyri dlane, lakeť je šesť dlaní a štyri lakte sú človek“.

Kresbu objavil a kúpil taliansky architekt Giuseppe Bossi (1777–1815) a napísal o nej pojednanie, ktoré venoval svojmu priateľovi, klasicistickému sochárovi Antoniovi Canovovi. Po Bossiho smrti kresbu v roku 1822 kúpila benátska Gallerie dell'Academia.

Marcus Vitruvius Pollio

(1. stol. pred. n. l.) bol rímsky architekt, inžinier a teoretik. Jeho narodenie je datované  približne  do 80 až 70 rokov
pred. n. l. a smrť do roku 25 pred. n. l. O jeho živote veľa nevieme, značné množstvo informácií o jeho živote sa dá však extrahovať z jeho vlastnej práce. 

V tretej knihe svojej De architectura (Desať kníh o architektúre) Vitruvius diskutoval o symetrii a proporciách vo vzťahu k budovaniu chrámu. Architekt bol presvedčený, že proporcie a miery ľudského tela, ktoré stvoril Boh, sú správne. Preto navrhol, že správne postavený chrám by mal odrážať pomery ľudského tela. Podotkol, že ľudské telo môže byť symetrické, vpísané do kruhu i štvorca. Táto myšlienka ovplyvnila jeho prax architekta..